مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 آذر 1401 ساعت 09:002022-12-06اقتصادي

بذرپاشی همیاران طبیعت در 100 هکتار از مراتع  دامغان


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از اجرای 100 هکتار  عملیات بذرپاشی و بذرکاری در مراتع اطراف روستاهای نمکه و تویه رودبار بامشارکت پرسنل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و گروه همیاران طبیعت گردشگری مهرنگار در شهرستان دامغان خبر داد.

- علی اکبر عباسی راد 15 آذرماه در حاشیه بررسی اجرای این طرح اظهار کرد: این عملیات به مناسبت پنجم دسامبر مصادف با 14 آذرماه، روز جهانی خاک و به منظور افزایش پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل رواناب در مراتع اطراف روستاهای نمکه و تویه رودبار اجرایی شد.

وی افزود: عرصه مراتع، به عنوان یکی از مهمترین منابع اقتصادی به شمار می رود که تامین معیشت جمعیت قابل توجهی از کشاورزان ودامداران به طور مستقیم یا غیر مستقیم به آن وابسته است.

عباسی راد گونه های مورد استفاده برای انجام عملیات اصلاحی و احیایی را گونه های فستوکا،سکاله، درمنه کوهی و گیاه دارویی صنعتی آنغوزه برشمرد و خاطرنشان کرد: استفاده از گونه های با ارزش بومی و تأمین بذر آن از پایه های محلی، ضمن کاهش هزینه های اجرا و وابستگی به بذور خارجی، در صد موفقیت را نیز افزایش دهد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: مشارکت های مردمی از مهمترین راه های حفظ و حراست از منابع طبیعی است و سازمان منابع طبیعی و آبخیزدار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بذرپاشی همیاران طبیعت در 100 هکتار از مراتع  دامغان

بذرپاشی همیاران طبیعت در 100 هکتار از مراتع  دامغان